Proces koncesyjny z 2011 r. dotyczący czterech miejsc z multipleksie I (uzupełnienie: link do decyzji KRRiT)

Z opublikowanego przez KRRiT wyroku WSA można się było się wreszcie dowiedzieć więcej o postępowaniu koncesyjnym. Cierpliwych odsyłam do tekstu uzasadnienia wyroku, tutaj zebrałem informacje o losach wszystkich 18 wniosków. Nie uwzględniłem chronologii, tabelka jest i tak dość długa.

Na początku września KRRiT opublikowała swoje decyzje dotyczące multipleksu. Nie ma tam dużo więcej informacji niż w wyroku WSA, ale może da się na ich podstawie uściślić parę szczegółów. Decyzje opublikowano z wyciętymi miejscami zawierającymi informacje finansowe o fundacji Lux Veritatis, która zażądała ich utajnienia.

Wyjaśnienia do tabelki:

  • Po ustaleniu czy dana firma ma wystarczające fundusze KRRiT zajmowała się kryterium różnorodności programowej, tzn. rozpatrywała czy dodanie danej stacji do multipleksu da bardziej zróżnicowaną ofertę programową w skali mux I i innych muxów, czy będzie to tylko powielenie podobnych programów.
  • Firmy z różnych przyczyn wycofywały się ze starań o koncesje. Firma Kino Polska TV zrobiła to już po jej otrzymaniu.
  • Wnioski o ponowne rozpatrzenie były składane do KRRiT, która nie uwzględniła żadnego z nich. Dwie firmy odwołały się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, który odrzucił ich skargi. Jedna z firm, a właściwie fundacja Lux Veritatis zapowiada odwołanie się do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
  • Podane kwoty opłat koncesyjnych dotyczą 10-letniego okresu. Nie wiem czemu jedna z opłat jest niższa. Kryterium wystarczających środków dotyczy zarówno tej opłaty, jak też znacznie większej opłaty za emisję – 7 mln zł rocznie, a więc 70 mln zł w ciągu 10 lat.
firma program wystarczające środki? spełnienie innych warunków, opłata koncesyjna [Mzł] odwołania i inne działania prawne
World IXI UK Limited IXI TV nie dotyczy brak polskiej koncesji satelitarnej
Multimedia sp. z o.o. RMF TV nie dotyczy umorzenie postępowania na wniosek strony
Kino Polska TV S.A. Kino Polska Nostalgia tak umorzenie na wniosek strony
Telestar S.A. iTV nie
Mediasat sp. z o.o. Tele5 nie wniosek o ponowne rozpatrzenie, WSA
Fundacja Lux Veritatis Trwam nie wniosek o ponowne rozpatrzenie, WSA, NSA?
Polskie Radio S.A. Polskie Radio Czwórka nie
Cable Television Networks & Partners sp. z o.o. CTV nie
TV Point Group sp. z o.o. Machina TV nie koncesja satelitarna uchylona na wniosek strony, umorzenie postępowania
TVN S.A TVN Meteo tak różnicujący, ale ma koncesję ma muxie II, odmowa
Superstacja sp. z o.o. Superstacja tak różnicujący, ale związki z Polsatem, który ma koncesje na muxie II, nieprzestrzeganie urt, lepsza oferta U-TV wniosek o ponowne rozpatrzenie
4fun Media S.A. 4fun.tv tak nie różnicujący
Astro S.A. NEXT HD tak nie różnicujący, brak emisji wniosek o ponowne rozpatrzenie
Telekomunikacja Polska S.A. Orange Sport Info tak nie różnicujący koncesja satelitarna uchylona na wniosek strony, postępowanie umorzone
Eska TV S.A. Eska TV tak różnicujący, 7,3
Lemon Records sp. z o.o. Polo TV tak różnicujący, 10,8
Stavka sp. z o.o. U-TV (potem TTV) tak różnicujący, 10,8
ATM Grupa S.A. ATM Rozrywka TV tak różnicujący, 10,8 wniosek o ponowne rozpatrzenie dotyczący opłaty, postępowanie o uchylenie koncesji – umorzowne

Na razie tyle. Z uzasadnienia da się wyciągnąć więcej interesujących a nowych informacji, co zapewne będę dalej robił. Pytania zadawane w kółko od początku roku przez posłów PiS i SP na 20 posiedzeniach kilku komisji sejmowych były na tyle mało zróżnicowane, że nie dotyczyły większość informacji zebranych powyżej. Tymczasem czekam od dwóch miesięcy na teksty i uzasadnienia decyzji KRRiT. Informacje zawarte w jednej z nich, tej dotyczącej fundacji Lux Veritatis, zostały zastrzeżone przez właściciela fundacji, o. T. Rydzyka, który obawia się zarówno opublikowania informacji o finansach swojej fundacji, jak też ujawnienia pełnego uzasadnienia decyzji KRRiT. Inne decyzje powinny być dostępne jako informacja publiczna.

Reklamy

Informacje o rafalmaszkowski

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rafał_Maszkowski
Ten wpis został opublikowany w kategorii KRRiT, prawo, telewizja, TV Trwam i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „Proces koncesyjny z 2011 r. dotyczący czterech miejsc z multipleksie I (uzupełnienie: link do decyzji KRRiT)

  1. Paweł pisze:

    Czy i kiedy można się spodziewać postu na temat drugiego procesu koncesyjnego?

  2. Pampini pisze:

    Dzień dobry.
    Ciekawy jestem jak Pan odnosi się do faktu, jaki zauważamy w statystykach odwiedzin Radja Maryja bądź TV Trwam przez najwyższych hierarchów Kościoła – biskupów.

    Jak to pogodzić można z antysemityzmem, z czymś złym co ma wynikać z tych mediów o.Rydzyka… no i w końcu ci biskupi – czy oni nie widzą tego antysemityzmu, że o topieniu pieniędzy z darowizn nie wspomnę.

    Czy chodzi tutaj o jakieś dobra wyższe? Umacnianie roli Kościoła w centralnej Europie za wszelką cenę? Tylko po co ta pielęgnacja tych idiotycznych, prymitywnych, anachronicznych skrajności? Po co to wszystko?

  3. Chcący pisze:

    Śmieszy mnie straszenie Kościołem i jego „potęgą” i „hegemonią” w dobie gdy jest on wyśmiewany i dyskryminowany, gdy ludzie mają gdzieś jego nauczanie. To spóźniony zapłon historyczny… i wielkie kłamstwo.

    Śmieszy mnie, gdy ktoś twierdzi, zęludzie, któzy idą za KOsćiołem, czy wspierająRadio Maryja to jacyśkonformiści itd. podczas gdy w rzeczywistości przyznanie siędo wspierania ojca Rydzyka to we wszelkich otoczeniach powód do wielkiej stygmatyzacji i wyśmiania. Ludzie, którzy trwająmająjakiśpowód i wobec powyższego nie jest to na pewno konformizm. Jest to, uczciwość.
    Proszęsobie przeczytać argumentację sędziego Wieczorka
    KRRiT powtarza ciągle o utajnieniu na wniosek o. Rydzyka informacji o sytuacji finansowe o. Rydzyka. I to powtarzanie jest jednocześnie niesportowym zagraniem, bo sugestią, zę tam sjest coś nie tak. Tymczasem zwykłe dobro fundacji możę wymagaćtakiego utajnienia. Tym bardziej, zę jak wiemy w społęczeństwie środowiska te mają wielu wrogów, których i na tej stronie są przykłądy…

    Poza tym wszystkie informacje potrzebne do wykazania i porównania bilansu finansowego spółek są ujawnione i potwierdzone głosem sędziego Wieczorka, który miał dostęp do dokumentów utajnionych. ResztaSędziów, która wydała opinie niekorzystne dla TV Trwam przyznała, zę nie wzięli pod uwagę głosu TV Trwam, bo przedstawili za dużo dokumentów. Jedynym sędziom który te dokumenty przeanalizował był Wieczorek. I on wydał opinię przychylną dla TV Trwam:
    http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/6195,wszystkie-sztuczki-rady.html

    I nie godajcie, ze to zwolennik ojca Rydzyka i dlatego, bo tak samo mogę powiedzieć, żę reszta sędziów to zwolennicy Dworaka.

    W końcu dziśna topie jest bezkrytyczne krytykowanie Rydzyka, a jego poparcie skazuje na społeczne potępienie. Ci którzy się na nie decydują idąraczej zxa głosem sumienia.

    • Kościół Katolicki jest instytucją o największych przywilejach, nie każdemu się to musi podobać. W sprawie koncesji nieczysto gra właśnie o. Rydzyk i jego pomocnicy, korzystając obficie z dokumentów złożonych przez wszystkich innych aplikujących, zwłaszcza, że jak stwierdziły KRRiT i WSA, fundacja Lux Veritatis porównując się z innymi pomija ich dochody (chociażby miliardowe dochody spółki-matki) oraz swoje obciążenia. Co więcej, nie ujawnła nawet KRRiT jak są one wysokie. Wiadomo o 70 mln zł zaciągniętego długu, ale nie wiadomo ile jest do spłaty. Nawet przy skromnym 10-punktowym oprocentowaniu byłoby to jeszcze drugie tyle. Właściwie na tym KRRiT powinna była zakończyć postępowanie dotyczące TV Trwam, stwierdzając tylko brak pełnej dokumentacji nie przedstawionej po to, żeby ukryć znaczącą część obciążeń bilansu.
      Cała kampania protestów i podpisów wykorzystująca fałszywie poinfomowanych obywateli nie ma sensu, bo nie rozwiązuje podstawowego problemu, jaki występuje przy staraniu się o koncesję do nadawania na muxie: kto za to zapłaci. Kilka innych stacji też odpadło na etapie kwalifikacji finansowych, a jeszcze inne nie dostaly koncesji, mimo że taką kwalifikację przeszły. Członkowie zarządu fundacji wiele razy twierdzili, że zapłacą za koncesję od ręki. Ani razu nie słyszałem żeby twierdzili, że pokryją również znacznie większe koszty samego nadawania.

  4. Abulafia pisze:

    Imperium kontratakuje.
    KC Episkopatu po długiej nasiadce delegowało abp. Sławojkę Głódźia (ps. ,,Flaszka”) na arbitra zapasów redemptoruskiego biznesmena od Turonia z KRRiT.
    G i e n i e r a ł a ? Jak na wojnę.
    Ależ nie, to nie żadna krucjata-zapewniają wielebni-tylko ,,dogląd” sprawiedliwości ,,po naszej stronie” (jak zaryczał jakiś Ryczan).
    Mąż to boży i ludzkie panisko. Owieczek nie strzyże; same oddają mu runo. Po państwowe łapek też nie wyciąga; ZUS generalską emerytkę w ząbkach dostarcza.
    A jaki fartowny. Poświecił parę minut (za 10 tysiaków) i ,,Tutkę”, na którą się poganie zamachnęli, a 25% Polski żyje z tego przez dwa lata.
    Komuchów wykańcza (vide Kwaśniewski), twarz nosi zawsze w patriotycznych barwach narodowych (z intensywną czerwienią przechodzącą w fiolet)…
    Rzuciłem tak parę przykładów zaświadczających o cnotach Sławojki-walorach dających rękojmię przesądzenia, ,,co boskie bogu”.

    Optymiści wyrażają nadzieje, że ,,Flaszka nie położy Dworaka”. To raczej prezes KRRiT ,,Nabije *Flaszkę* w butelkę”-dodają.
    Mam złe przeczucia.
    Już słyszałem głos; ,,Jeden biskup nie będzie rządził Polską” i Ponton pękł.
    Słyszałem też o; ,,Nie klękaniu przed biskupem”, ale piuska rzuciła Tuska na glebę.
    Teraz mobilizacja Dworaka wobec zamachu Sławojką…
    Kto kogo załatwi? Bo, że prawem podtarte zostaną tyłki, nie mam wątpliwości.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s