Podążam za tłumem

Wreszcie zabrałem się za blogowanie. Stanowczo nie mam na to czasu, ale mam trochę tematów do opisania. Na razie nie odróżniam tagu od kategorii  (aktualizacja: już trochę odróżniam) i nie wiem jak dodać z boku spis komentatorów albo ulubione zaprzyjaźnione blogi (aktualizacja: dodałem), widzę że przy domyślnej czcionce dziwnie wyglądaja polskie litery, ale będę się douczał w Wolnych Chwilach z dokumentacji i od chętnych do pomocy. To, co najmocniej powstrzymywało mnie od rozpoczęcia pisania, to brak interfejsu usenetowego w blogach. Usenet to najbardziej rozwinięta forma życia dyskusyjnego w Internecie, blogi i fora nie dorastają mu do pięt jeżeli chodzi o możliwości i wygodę użycia. Ale zanim dopiszę do 14000 pluginów WordPressa plugin NNTP, spróbuję zdławić swój perfekcjonizm i pisać.

Zasadniczo moim hobby jest obecnie monitorowanie Radia Maryja i zapewne będę się w nim jeszcze pogrążał, ale pewnie zdarzy mi się wspomnieć o innych tematach, które mnie pasjonują teraz albo pochłaniały mnie w przeszłości. Przez wiele lat zajmowałem się fizyką, skończyłem astronomię i mam wielki sentyment do tych nauk, które nauczyły mnie czym jest  naukowa metodologia badania świata i miały wpływ na utwierdzenie mojego światopoglądu. Od dziecka pasjonowałem się komputerami (co przeszkadzało mi zajmować się fizyką), teraz już z tego wyrosłem, ale nawet dzisiaj cluster z tysiącami procesorów nie pozostawia mnie obojętnym, mimo tego, że to moja praca. Spędziłem też kilka lat zajmując się propagowaniem Internetu i Linuxa w czasach, kiedy jeszcze nie było reguły pozwalającej pisać „Linuxa” przez „xa” na końcu. Od tych zainteresowań, zanim mogły się na dobre rozwinąć, odciągała mnie inna pasja. Od kiedy, dzięki wychowaniu i Radiu Wolna Europa, pod koniec lat 70-tych zacząłem zyskiwać świadomość polityczną, nie mogłem się pogodzić z tak marnymi rządami, jakie wówczas mieliśmy i z niecierpliwością czekałem na czas, kiedy z bardzo młodocianego biernego obserwatora działań „Solidarności” stanę się uczestnikiem – co w praktyce stało się dopiero na drugim semestrze studiów. Walka z komunizmem przeszkadzała mi w studiowaniu i w zajmowaniu się komputerami, ale w końcu go obaliłem  (kategoria:  komunizm, tag: kombatanctwo?) i mogłem zająć się czymś innym, podczas gdy wielu do najzacieklejszej walki z komunizmem przystąpiło dopiero w tym momencie. A ja byłem zaskoczony, że się udało i nie wiedziałem co robić dalej.  Zająłem się radioastronomią (bez pomysłów i na krótko) i komputerami. Po dziesięciu latach poświęconych komunizmowi i kolejnych dziesięciu – Internetowi i UNIX-owi zająłem się Radiem Maryja (dalej: RM). Jest wiele innych tematów wartych zainteresowania, ale ten jest o tyle trudny, że ulotny – w eter – i koło r. 2002 zajmowało się nim niewiele osób. Dzisiaj świadomość jest większa, ale nadal przydaje się miejsce z zestawem informacji na ten temat i nadal jest wielka potrzeba zarówno analiz, jak konkretnych działań.

Tematów, które mnie interesują na co dzień jest więcej, choćby historia, ale o tym będę pisał na bieżąco, jak mi się coś przypomni. Hasło, pod którym zarejestrowałem blog wyraża moje przekonanie, że wszystko da się zrobić, jeżeli tylko bardzo się starać.

Informacje o rafalmaszkowski

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rafał_Maszkowski
Ten wpis został opublikowany w kategorii fizyka, Internet, komputery, komunizm, Linux, radio, Radio Maryja, RWE, UNIX i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Podążam za tłumem

  1. simon pisze:

    Witam na tej nowej drodze życia.
    Sam miałem ten problem owczego pędu – blog traktowany jako rzecz oczywista – czyli schludna wizytówka i codzienna higiena zębów. Ja przełamałem się w lutym.

    A z drugiej strony – może pozwolę sobie na zbyt grubiańskie żarty – ale któż ma się rozmnażać, jeśli nie ludzie inteligentni? Fakt, że chodzi o duplikację memów, a nie genów:)

Skomentuj

